Pelimuotoja


Häröpallo
Keskilippu
Lipunryöstö
Salkkupeli
Rush
Team Deathmatch, eli ”Päästä päähän”


Häröpallo

Säännöt

  • Peli alkaa keskeltä. Etäisyys toisiin otetaan 20 sekunnin aikana. Pelinvetäjä laskee aikaa ääneen.
  • Alussa kaikki ovat toisiaan vastaan.
  • Osuman saanut pelaaja pysähtyy käsi pystyssä paikoilleen. Osuman saanut pelaaja laskee 60 sekuntia, jonka aikana kuka vain pelissä oleva voi pelastaa pelaajan omaan joukkueeseen. Pelastus tapahtuu koskettamalla vastapuolen pelaajaa ja laskemalla viiteen. Mikäli aika tulee täyteen jatkaa pelaaja yksin, omana joukkueena.
  • Pelin edetessä kentällä voi olla useita joukkueita.
  • Peli päättyy kun jäljellä on vain yksi iso joukkue.

Pelimuoto menee hyvin sekavaksi nopeasti, mutta toistaalta on äärimmäisen nopeatempoinen ja hauska yllättävien tilanteiden vuoksi. Se sopii hyvin alkuun tai loppuun eikä pelaajamäärällä ole niinkään väliä.


Keskilippu

Säännöt

  • Tavoite valloittaa keskellä aluetta sijaitseva lippupiste ja nostaa oma lippu ylös.
  • Se joukkue, jonka lippu on valloitettu (puolustajat) eivät respaa.
  • Aloitustilanteessa, kun lippua ei ole valloitettu kumpikaan respa ei ole auki.
  • 5 lipunvaihtoa ja peli ohi.

Vaihtojen laskeminen on tärkeätä, jotta peli päättyy oikeaan aikaan. Muistuta kaikkia toistamaan pelissä käytettävät huudot ”Lippu keltainen/punainen” jne…

Mausteet

  • Aikaraja (30 min). Voittaja on se, jonka lippu on ylhäällä ajan umpeutuessa. Respat ovat auki molemmilla osapuolilla.

Lipunryöstö

Lipunryöstö

Säännöt

  • Kaksi joukkuetta.
  • Vain vastustajan (väristä) lippua saa liikuttaa.
  • Osuman tullessa lippu pitää pudottaa.
  • Voittaja on se, joka saa vastustajan lipun omalle lippupaikalleen.

Mausteet

  • Oman lipun saa ryöstää takaisin ja voittaja on se kummalla on molemmat liput omassa päädyssä.

Salkkupeli

Säännöt

  • Tavoitteena on viedä keskellä aluetta oleva salkku vastustajan kohteeseen.
  • Respawn on eri paikassa kuin toimituskohde.
  • Erän voittaa se joukkue, joka ensimmäisenä saavuttaa tavoitteen.
Salkkupeli

Rush

Säännöt

  • Kaksi joukkuetta; hyökkääjät ja puolustajat.
  • Valitaan puolustettavat objektit.
  • Hyökkääjät pyrkivät valoittamaan objektit järjestyksessä.
  • Peli päättyy kun viimeinen objekti on vallattu.
  • Respat siirtyvät lipulta toiselle. Viimeisellä lipulla ei ole respaa.

Mausteet

  • Aikaraja.

TDM
Team Deathmatch

Team Deathmatch, eli ”päästä päähän”

Säännöt

  • Kaksi joukkuetta.
  • Voittajajoukkue on se kumpi pudottaa vastustajan joukkueen ensiksi pelistä.
  • Osuma pudottaa pelistä.

Mausteet

  • Aikaraja saa joukkueet liikkeelle.
  • Kolme joukkuetta.
  • Kolme erää ja puolten vaihto.